Středisko úprav kovů nabízí tyto služby:
Tryskání:
Tryskání, nazývané též pískování, je jeden z technologických postupů opracování povrchů různých materiálů, pomocí abraziva. Toto abrazivum je unášeno stlačeným vzduchem vysokou rychlostí na povrch materiálu, kde dochází k narušení laku, rzi nebo jinak znečištěného povrchu, který je potřeba odstranit. Jako abrazivum používáme výhradně ocelovou drť s označením G25 nebo G40, s kterou jsme schopni docílit čistoty povrchu dle normy ČSN ISO 8501-1 Sa2,5 – velmi důkladné otryskání nebo drsnost povrchu Rz 40.
Pro ohodnocení výsledného povrchu pohledem nebo dotekem se používá vzorkovnice drsnosti Rugotest.
Druhy povrchu otryskaného materiálu dle normy:
ISO 8501-1, Sa 1 – lehké otryskání
Při prohlídce bez zvětšení se na povrchu nezjistí přítomnost olejů, mastnot, nečistot stejně jako nepřilnavé okuje, rez, nátěry a cizí látky. Všechny zbytky nečistot musí být pevně přilnavé.
ISO 8501-1, Sa2 – důkladné otryskaní
Při prohlídce bez zvětšení se na povrchu nezjistí přítomnost olejů, mastnot, nečistot a téměř žádné okuje, rez nátěry a cizí látky. Všechny zbytky nečistot musí být pevně přilnavé.
ISO 8501-1, Sa2 ½ – velmi důkladné otryskání
Při prohlídce bez zvětšení se na povrchu nezjistí přítomnost olejů, mastnot, nečistot, okuje, rez, zbytky nátěrů a cizích látek. Všechny zbylé stopy nečistot musí být pouze ve formě skvrn nebo pásů.
ISO 8501-1, Sa 3 – vizuálně čistý ocelový povrch
Při prohlídce bez zvětšení se na povrchu nezjistí přítomnost olejů, mastnot, nečistot, okuje, rez, zbytky nátěrů a cizích látek. Povrch musí vykazovat jednotný kovový vzhled.
Takto upravený povrch je již nachystán na lakování nebo pro metalizaci.
Naši zákazníci využívají nejčastěji tryskání:
- Plechové kola/ALU kola
- Karosérie
- Kovové konstrukce, zábradlí
- Svařence
- Plotové díly
- Nerezové konstrukce
- Výpalky, které potřebují zbavit okují
- Plechy
Celý proces tryskání provádíme v naší provozní hale o rozměrech 50 x 18. Veškerá manipulace je zajištěna pomocí vysokozdvižného vozíku o nosnosti 4 tuny a mostového jeřábu o nosnosti 5 tun. V případě těžšího výrobku, který je zapotřebí otryskat používáme autojeřáb o nosnosti až 10 tun.
Tryskací box pojme i silo o objemu 50 m³ o délce 13 metrů
Žíhání:
Žíhání je druh tepelného zpracování kovů, které se provádí za účelem zlepšení některých vlastností kovů. Nejčastěji se jedná o žíhání na snížení vnitřního pnutí a žíhání naměkko. Toto pnutí vzniká při vypalování jednotlivých kovových dílu, při svařování, při tuhnutí odlitku ve formách nebo při tváření za studena. Pec je softwarově řízená z počítače. Lze nastavit libovolnou teplotu žíhání od 300 °C – 1200 °C. Nastavitelná je samozřejmě i doba náběhu na požadovanou teplotu a doba, po kterou chceme teplotu držet. Žíhání provádíme v elektro odporové peci o maximálních rozměrech 4,1×2,6×1,5 (dxšxv).
Po ukončení žíhacího procesu obdrží odběratel Protokol o tepelném zpracování
Metalizace:
Metalizace nazývaná také šopování, je povrchová úprava kovů, která zabraňuje přístupu vzduchu, vlhkosti na podklad a tím zamezuje korozi. Podklad musí být otryskán, čímž dosáhneme lepší přilnavosti k podkladu. Princip metalizace je velice jednoduchý. Za pomocí stlačeného kyslíku a acetylenu je tavena ušlechtilá slitina či kov, který je unášen vysokou rychlostí na metalizovaný podklad. Tento nanášený kov nebo slitina vytvoří na podkladu jednotnou vrstvu, nejčastěji v rozmezí mezi 50 až 200 µm.
Pro metalizaci používáme tyto kovy:
- Hliník – pro svou vysokou tepelnou odolnost se používá nejčastěji na výfuky nebo výrobky, které jsou ve styku s vysokými teplotami.
- Zinacor – velice vhodná jako vrstva pro venkovní použití. Vysoká odolnost proti povětrnostním vlivům
- Měď – vhodná pro metalizaci rozvodných skříní apod.
- Mosaz – určená pro umělecké předměty
Doprava:
V případě potřeby jsme schopní zajistit i přepravu materiálu, tam i zpět za velice příznivé ceny.